Sunday, October 18, 2009


Kalian xkn dpt mnuai rs cinta hgg kalian mrasakn ppisahan yg amat myedihkn. Apa yg mampu mbuka fikiran cumalah perasaan ksabaran yg pahit ditelan & ksulitan yg myedihkan.

Salahlah tafsiran bagi org yg mghitung bahwa cinta itu tampil kerna pgaulan lama atau rayuan yg terus-menerus. rEEalietynya, cinta adlh tunas pesona jiwa. Pabila tunas ini xtcipta dlm sesaat, ia xkn tiba btahun-tahun bahkan berabad.

Tika cinta mmanggil kalian dgn penuh hrpn maka dekatilah ia walau denainya terjal berliku. Dan disaat cinta mmelukmu, dakaplah ia walau ranting² bara di sela-sela sayapnya mlukaimu.

Cinta xmyedari kdlmnnya tp akn trasa pd saat ppisahan tiba. Prasaan sbenar akn mghampiri kalian saat jari-jemari Majnun membelai lembut telapak Laila ~~ mereka bdua tlh myentuh erti hati keabadian.

Cinta bagaikan kbebasan duniawi kerna cinta itu mbangkitkan smgt ~~ hukum-hakam kmanusiaan & gejala alami pun xkn mampu mrubah pjlnnnya.

Jgn sskl kalian kira cinta itu dtg dr akrab yg lama xpn pdekatan yg tekun. Cinta adalah ksesuaian jiwa. Kalau itu xpnh wujud, cinta xkn sskl pnh tcipta dlm hitungan tahun bahkan abad.

Cinta blalu di dpn kita, tbalut dlm krendahan hati tp ada jg yg lari drpdnya dlm fungsi ktakutan, malah bsembunyi dlm kgelapan maya; atau yg lain mgekori utk olahan nakal atas ksuciannya.

Takdir cinta pula xkn bisa merubah cinta itu, tapi hati kalian sndri yg cuba mmesongkn tekad dr sinar lalu mjerumusnya ke lembah kdukaan yg penuh misteri. Pilihanmu Sendiri..

Cinta yg dbasuh airmata kan tetap murni nan indah sentiasa.

Bila cinta xdpt mgembalikn engkau kpdku dlm hela nafas ini, kuharap cinta akn myatukn kita dlm masa mdtg.



Aku ingin mcintaimu dgn sederhana…~~ laksana ungkapan yg xsempat diucapkan kayu kpd api yg mjadikannya abu.

Aku ingin mcintaimu dgn sederhana…~~ bak isyarat yg xsempat dikirimkan awan kepada hujan yg mjadikannya TIADA.

3 comments:

miSs siv said...

asal cam feeling sgt aku bc nih!!
;(

one ZET ai said...

hahaha...
mmg tjuan aq post utk tadah air mata pmbaca pn...

deeya_shouranlee said...

nOt EverYone SeemS to be HaVinG tHe Same expEriencE.. KadanG2x AdEr Yg DapaT ThaT feeLiNg witH easieSt pAth or Way. Yang PentIng MakiN SusAH kIta dapAtkanNya, makIn bErmakNa lah PerasaaN yAng dinaMakan Cinta Tu.. mAcaM cinTa RasulLah KepAda PenciPtaNya.SubHanalLah. hehe..